Vindbaar in Google

Vindbaar in Google | Welke mogelijkheden heb ik?

Vindbaarheid in GoogleDe belangrijkste speler in Nederland, als het gaat om zoekmachines (search engine) en dus vindbaarheid is Google. Het draait niet alleen om het hebben van een website, maar vooral om ‘hoe word ik gevonden’. De techniek achter de website is erg belangrijk geworden en dat vraagt ook om ander soort kennis. Was je vroeger marketeer dan wordt er nu gevraagd om een online marketeer en staan er in de functieomschrijving termen als SEO, SEA en SEM. Een begrip van deze termen is een start naar de online wereld.

 

SEM: Search Engine Marketing

SEM staat voor search engine marketing (zoekmachine marketing) en is het resultaat van SEA en SEO. Het gaat om het opzetten van campagnes met de mogelijkheden van SEO en SEA.

SEA: Search Engine Advertise

Serach Engine Advertise staat voor online adverteren om de vindbaarheid te vergroten. Dit deel van de zoekmachine optimalisatie is afgebakend en beperkt zich in Nederland vooral tot Google. Kennis van Google Adwords en het bepalen van de juiste keywords is voldoende om resultaat te behalen.

SEO: Search Engine Optimization

SEO staat voor search engine optimization (zoekmachine optimalisatie) en draait om de techniek van de website. Als de techniek achter de website goed in elkaar zit zal dit betekenen dat de vindbaarheid wordt vergroot. Om dit deel van de zoekoptimalisatie te kunnen bereiken is grensoverschreidende kennis nodig. Het helpt om te kunnen schrijven voor internet en hierin de juiste keywords (zoekwoorden) te gebruiken. Het helpt om HTML te kunnen lezen en te weten hoe Google omgaat met websites. Maar voor dit deel van de optimalisatie is nog veel meer kennis nodig. Er staat op het web een beginnershandleiding van Google voor zoekoptimalisatie.

SERP: Search Engine Result Page

Dit is de pagina die zichtbaar wordt nadat je een zoekopdracht hebt gegeven. Het gaat bij SERP om zoekresultaten omdat je woorden (keywords / zoekwoorden) hebt ingevoerd in een zoekmachine (bijvoorbeeld Google). Het gaat hierbij om het deel van SERP dat draait om ‘user search string’.  En dit is weer op te splitsen in ‘organic SERP listings’ en ‘paid SERP listings’; daar later meer over.

 

Een manier om met vindbaarheid in Google aan de slag te gaan is te gaan bloggen.

Nieuw is de cursus: Iedereen kan met bloggen en social media klanten werven !!!

 

Voor meer tips volg mij op Twitter  (#liekcrossmedia @liekcrossmedia) of meld je aan voor de nieuwsbrief. 

 

 

Kennis delen met anderen: Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook

Reacties zijn gesloten.